ODRZUCONE Canonical i indeksacja wyników wyszukiwania

Discussion in 'Panel sklepu' started by Słoik, Oct 28, 2017.

  1. Słoik

    Słoik Znawca

    Messages:
    246
    Likes Received:
    26
    Już 2 miesiące czekam na odpowiedź z BOK-u, w dalszym ciągu sprawa jest "przekazana do odpowiedniego działu".

    A więc ogólnie:
    Sklep ma indeksowane strony filtrów z canonicalem wskazującym na główną stronę kategorii. To nie jest dobre rozwiązanie, trzeba się zdecydować, albo indeksujemy strony filtrów albo nie, bo teraz to jest tak wpół kroku. Canonical nie załatwia sprawy bo strony mają różną treść i google ignoruje takie canonicale. Co więcej, niektóre filtry kierują do stron z pustą listą produktów i one też są indeksowane. Mamy w google 1,2 tyś stron z informacją o braku produktów.
    To bardzo niekorzystna sytuacja, musimy wyciąć z indeksowania wszystko co ma w urlu default albo full. Niestety wpis w robots.txt nie załatwi sprawy w sytuacji gdy te strony są już obecne w indeksie - jedyne rozwiązanie to dodać noindex w nagłówku stron z filtrem.
    Clickshop ma na to opcję - jest ona włączona od samego początku. Jednak chyba nie działa i to jest błąd w clickshopie: ustawienie canonicala nie oznacza że strona nie będzie indeksowana - canonical to tylko sugestia dla Google.
    Dodatkowo, canonicale są źle ustawiane: podstrony kategorii (np.: */2 czy */3) wskazują na siebie zamiast na główną stronę kategorii.

    Prosiłem o poprawienie tego ustawienia i upewnienie się, że jest ustawiany parametr noindex dla wyników wyszukiwania, ale jak napisałem, od 2 miesięcy podobno jest "in progress"...
     
  2. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy

    Messages:
    3,659
    Likes Received:
    331
    FEEDBACK-1336 Zgłoszenie, z wysokim priorytetem, przekazałem do kierownika produktu. Jak tylko uzyskam dodatkowe informacje, odpiszę.
     
  3. Słoik

    Słoik Znawca

    Messages:
    246
    Likes Received:
    26
    To włączam odliczanie do czasu udzielenia odpowiedzi :cool:
     
  4. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy

    Messages:
    3,659
    Likes Received:
    331
    Temat na ten moment nie posiada dokładnie czasu realizacji, ale z informacji jakie uzyskujemy ze strony systemu autorów aplikacji sklepu, temat jest in progress czyli w trakcie realizacji.
     
  5. Mariusz

    Mariusz pomoc.home.pl Moderator forum

    Messages:
    3,087
    Likes Received:
    302
    Po konsultacji z kierownikiem produktu potwierdzam, że temat jest znany developerom sklepu już od lipca 2017. Sprawa jest w trakcie realizacji i poinformujemy również tutaj na forum, gdy będzie wiadomo coś więcej.
     
  6. Słoik

    Słoik Znawca

    Messages:
    246
    Likes Received:
    26
    @Mariusz na moje pytanie z czerwca (!) związane z canonical:
    właśnie dostałem odpowiedź z BOKu home.pl:
    Czyli jak to rozumieć, że akceptujecie błędy modułu?
     
  7. papux

    papux Laureat

    Messages:
    402
    Likes Received:
    114
    To znaczy ze nic z tym robić nie będą. Taka jest ich polityka.
     
  8. Słoik

    Słoik Znawca

    Messages:
    246
    Likes Received:
    26
    Pół roku nie mogą wprowadzić np. takiej zmiany dla filtrów (szybka podpowiedź z agencji SEO):
    To jest po prostu olewanie klientów...
     
  9. LukaszC

    LukaszC eCommerce Team

    Messages:
    973
    Likes Received:
    108
    Wprowadzenie określonej funkcji nie jest kwestią wprowadzenia jej na konkretnym sklepie, ale na całej platformie Clickshop. Obecnie tej funkcji nie planujemy, ale nie wykluczamy, że pojawi się w przyszłości.
     
  10. Słoik

    Słoik Znawca

    Messages:
    246
    Likes Received:
    26
    Wiem, że to nie byłoby tylko dla mojego sklepu. Jednak prawidłowe ustawienie canonicala, ze względu na SEO, jest dość istotnym szczegółem i dziwi mnie że jest to lekceważone.
     
  11. LukaszC

    LukaszC eCommerce Team

    Messages:
    973
    Likes Received:
    108
    @Słoik niestety na chwilę obecną nie są planowane żadne zmiany.
     

Share This Page