Witam, mam skonfigurowaną pocztę w telefonie poprzez aplikację gmail i problem z folderami w aplikacji gmail. O ile w przypadku innych skrzynek, z których korzystam w tej aplikacji (konkretnie z poczta.gazeta.pl), foldery z poczty są prawidłowo przypisane do folderów w aplikacji gmail, to w przypadku hot.pl tak nie jest. W aplikacji gmail folder WYSŁANE nie pokazuje zawartości maili wysłanych z folderu Obiekty wysłane na serwerze - pokazuje to, co wysłałem z telefonu bez jakiejkolwiek synchronizacji z serwerem. To samo dotyczy: - gmailowskiego folderu KOSZ, który nie jest odpowiednikiem kosza na serwerze, bo ten nazywa się w telefonie TRASH; - gmailowskiego folderu WERSJE ROBOCZE, który nie jest odpowiednikiem wersji roboczych na serwerze, bo ten w telefonie nazywa się DRAFTS; - gmailowskiego folderu WIADOMOŚCI-ŚMIECI - w telefonie pojawia się folder confirmed-spam. Dodatkowo, pojawił się folder confirmed-ham. Aż boję się tam zaglądać, bo a nuż faktycznie znajdę tam potwierdzoną szynkę Co należy zrobić, aby foldery w aplikacji gmail dokładnie odpowiadały folderom z serwera hot.pl? Jak wspomniałem, w przypadku poczty na gazeta.pl takiego problemu nie ma, wszystko się bardzo dobrze synchronizuje. Problem dotyczy wielu telefonów na różnych wersjach androida, od HTC ONE SV, przez Lenovo P2, po Samsunga S8. ukłony, Remek
Wystawiłem na to zgłoszenie : FEEDBACK-1295 potwierdzam, że faktycznie wiadomości wysłanych nie widać w Gmailu. W ustawieniach synchronizacja jest włączona.
jeśli w aplikacji nie masz opcji mapowania folderów to nic nie zrobisz np w outlooku trzeba przemapować foldery np Wysłane na SENT, bo tam się takowe znajdują Normalna sprawa, ja mam wiele skrzynek na różnych serwerach i różnie trzeba mapować
@TheL @yav masz rację, nie ma tu mapowania, a teraz dopiero widzę folder SENT (niestety Gmail w aplikacji rozwalił mi listę katalogów i podkatalogów tak, że mam jeden poziom tylko). Nie widzę opcji mapowania, ale widzę wiadomości wysłane. Czyli generalnie jeśli sama aplikacja tego nie obsługuje, to nic z tym nie zrobisz.
Tak, mapowania w aplikacji gmail nie ma. Najbardziej dziwi mnie to, że w przypadku poczty gazety.pl jednak wszystko działa, a tutaj już nie, stąd moje podejrzenie, że może to coś po stronie hot.pl. Czyli nic nie da się z tym zrobić po Waszej stronie?
Większość poczt typu gazeta, onet itd ma nieco inną zasadę działania, dla użytkownika to tylko poczta, ale w działaniu nieco inaczej to wygląda. Praktycznie na każdym hostingu mam inne mapowania
Kiedyś stała. Natomiast zgłoszony przeze mnie problem dotyczy również standardowej aplikacji do obsługi poczty w samsungu. Tym razem trafiło na Samsunga A3, więc nie chce mi się wierzyć, że problem nie leży po stronie hot.pl...
problem leży w standardowej aplikacji w szjsungu użyj iphona i będziesz miał jeszcze inne foldery normalna rzecz znana od dawna mam pocztę na wielu serwerach i wszędzie jest jakiś cyrk z mapowaniami, już się przyzwyczaiłem
Czy udało się komuś pogodzić foldery IMAP (głównie chodzi o kosz i wysłane) dla trzech typowych klientów pocztowych: - Gmail na telefonie Android - Outlook (MS Office 2013) - poczta przez WWW (poczta.home.pl) by poczta z nich trafiała do wspólnie używanych folderów? Bo patrząc się dokładnie (nie na pokazywane polskie nazwy folderów), to wszystkie te rozbieżności spowodowane są traktowaniem nazw folderów jako case sensitive (folder Send i SEND to nie jest ten sam folder) na serwerze home.pl . -- Pozdrawiam, Robert
Ja się po prostu przyzwyczaiłem. W androidzie na gmailu poczta hot.pl wygląda tragicznie, ale co poradzić...
Też do tej pory sobie radziłem - co jakiś czas przerzucałem pocztę do wspólnego folderu. Ale zostałem zapytany przez osobę która korzysta tylko z Gmaila na telefonie, dlaczego poprzez przeglądarkę nie widzi maili wysłanych. Więc zacząłem drążyć by może także sobie zrobić dobrze. Czy jest możliwość zrobienia na serwerze linka do folderu SEND o nazwie Send oraz do TRASH o nazwie Trash? Bo to rozwiązałoby problemy. -- Pozdrawiam, Robert
Konfiguracja będzie realizowana po stronie klienta poczty, nie samego serwera. Abyśmy jednak mogli wyczerpać temat w zakresie samej poczty home.pl i ew. zmian w konfiguracji, wystawiłem osobne zgłoszenie z prośbą o komentarz (do zespołu technicznego odpowiedzialnego za pocztę): QA-51020
Czy gdzieś można samodzielnie sprawdzić odpowiedź na powyżej podane zgłoszenie (QA-51020)? Jak nie to czy można prosić o umieszczenie tutaj odpowiedź z niego? -- Pozdrawiam, Robert
@rskup podaj proszę jakiś adres przykładowej skrzynki e-mail, uzupełnię zgłoszenie. Póki co nie ma w nim konkretnego rozwiązania co sugestie.
Nie wiem czy zauważyłeś, ale jest to odpowiedź na prośbę BOK home.pl o podanie przykładowej skrzynki: A tak przy okazji, @Grzesiek, to może już coś więcej wiadomo w temacie (jest jakaś odpowiedź z zespołu technicznego)? -- Pozdrawiam, Robert
W nawiązaniu do zgłoszenia QA-51020 (teraz ma numer: ZRSI-5894) śpieszę z odpowiedzią, że mamy przygotowaną poprawkę, która czeka na przetestowanie i wdrożenie. Dokładniejszy termin będzie znany po najbliższych większych innych wdrożeniach. Bezzwłocznie poinformuję tutaj na forum, jak status zgłoszenia się zmieni.