Ponieważ ponad połowa porzucających koszyki deklaruje, że chce wrócić później do koszyka, myślę, że dobrym pomysłem byłoby wydłużenie ważności ciasteczka odpowiedzialnego za koszyk np. do 1 miesiąca. W tej chwili jest to zdaje się, tydzień. Niejednokrotnie spotkałem się z sytuacją, w której klienci wracali po trochę dłuższym okresie i musieli tworzyć koszyk od nowa. Prosty sposób na nie składanie zamówienia w ogóle...
Tego typu zmiana nie jest dostępna w panelu administracyjnym sklepu. Sama w sobie wymaga ingerencji w wewnętrzne ustawienia aplikacji sklepu, a ze względu na złożoność procesów typu "cron" może znacząco wpływać na działanie usługi. W chwili obecnej pamięć koszyka czyszczona jest co 7 dni.
Dzień dobry Jak można ustawić koszyk aby nie czyścił się po wyjściu z przeglądarki.W tej chwili mam tak, że po wyłączeniu przeglądarki i ponownym jej uruchomieniu koszyk jest pusty.Nikt raczej nie trzyma otwartej przeglądarki przez tydzień aby potem dokończyć zakup,Wiem też,że czasem klienci przypadkowo zamykają przeglądarkę i wtedy wszystko należy ponownie dodawac do koszyka.Niestety nie wszyscy mają tyle cierpliwości aby ponownie dodawać produkty..Znam sklepy w których działa to bez problemu i można dokończyć zakupy nawet po 2 tygodniach. Proszę o pomoc jak to zrobić .Z góry dziękuję !!!
Sprawdziliśmy wskazaną przez Ciebie sprawę na przeglądarce Firefox. Dodaliśmy produkt do koszyka, zamknęliśmy przeglądarkę, następnie włączyliśmy ją jeszcze raz i produkt nadal w koszyku się znajdował. Najprawdopodobniej opisana przez Ciebie kwestia spowodowana jest ustawieniami Twojej przeglądarki.
Dziękuje za odpowiedź Sprawdziłem to na trzech różnych przeglądarkach.FIREFOX(udział w rynku tylko 15%)(nowo zainstalowany) - koszyk działa INTERNET EXPL(microsoft edge - udział w rynku ok.11%) - -koszyk znika Chrome.(udział w rynku ok.58%)na dwóch różnych komputerach....i nadal koszyk znika. Żeby doprecyzować chodzi mi o koszyk który jest dla NIE zalogowanego klienta. Może my mamy coś źle ustawione na naszej stronie sklepu??? Pozdrawiam
@fido sprawdziliśmy kwestie zapamiętywania ciasteczek dla koszyka w Chrome 59 i faktycznie produkty nie są zapamiętywane po ponownym uruchomieniu przeglądarki. Wystawiłem zgłoszenie do kierownika produktu (numer sprawy: FEEDBACK-1199). Sprawdzimy to dokładniej. Dodatkowo zweryfikujemy jaka jest ustawiona ważność dla ciasteczek w koszyku (przez ile dni powinny być zapamiętywane według obecnych ustawień). Wrócę tutaj do tematu na forum, gdy uzyskam informacje zwrotne na te tematy.
Zgłoszenie zostało przekazane do producenta oprogramowania (numer sprawy: HOME-330). Czekamy na informacje zwrotne od niego. Proszę o cierpliwość. Wrócę tutaj do tematu, gdy uzyskam informacje zwrotne.
Ciasteczko (cookie) odpowiedzialne za sesje jest tzw. sesyjne i musi pozostać sesyjne, w przeciwnym wypadku np. nie wylogowałoby użytkowników przy zamknięciu przeglądarki. Także nie będziemy tego poprawiać/zmieniać.