W TRAKCIE Filtr antyspamowy - sprawdzanie dodatkowych nagłówków wiadomości

Discussion in 'Poczta home.pl' started by ajies, Aug 30, 2016.

  1. ajies

    ajies Spryciarz

    Messages:
    45
    Likes Received:
    3
    Sugeruję, aby mechanizm czarnej listy analizował także inne nagłówki emaila, np.
    From:
    X-Sender:
    X-Mailer:
    i inne

    zdecydowanie ułatwi to bardzoej hurtowe filtrowanie spamu niż nieustanne wpisywanie pojedynczych emaili, hostów.
    Spamerzy niestety są sprytni i nieustannie zmieniają hosty, emaile, domeny.
     
  2. Mariusz

    Mariusz pomoc.home.pl Moderator forum

    Messages:
    3,087
    Likes Received:
    302
    @ajies obecne nasze mechanizmy białej i czarnej listy nie sprawdzają nagłówków wiadomości, jedynie "adres z koperty".
    Fakt, faktem pomysł jest jak najbardziej dobry, aby takie filtrowanie też umożliwić, przesłałem taką sugestię do naszych administratorów (QA-29451) - jak tylko czegoś się dowiem, dam znać w tym temacie.
     
  3. ajies

    ajies Spryciarz

    Messages:
    45
    Likes Received:
    3
    W porównaniu z innymi hostingami, filtry antyspamowe w home.pl są dość ubogie.
     
  4. Mariusz

    Mariusz pomoc.home.pl Moderator forum

    Messages:
    3,087
    Likes Received:
    302
    @ajies przekazuję, że otrzymałem przed chwilą informacje, że sugestia została zaakceptowana i została przekazana do architektów do dalszej analizy. Zastanawiamy się nad wprowadzeniem dodatkowych filtrów antyspamowych, nad którymi władze będzie posiadał użytkownik (będzie miał możliwość włączenia lub wyłączenia danego filtru). Wrócę tutaj, gdy otrzymam jakieś nowe informacje na ten temat.
     
  5. ajies

    ajies Spryciarz

    Messages:
    45
    Likes Received:
    3
    minęło ponad pół roku od powyższej informacji, a fala spamu nadal zalewa skrzynki email
     
  6. Mariusz

    Mariusz pomoc.home.pl Moderator forum

    Messages:
    3,087
    Likes Received:
    302
    @ajies w ramach zgłoszenia QA-29451 ponowiłem zapytanie do naszego zespołu w sprawie wprowadzenia opisywanych tutaj zmian w filtrach antyspamowych.

    Na daną chwilę, jeśli korzystasz z webmaila (czyli obsługujesz pocztę przez stronę: https://poczta.home.pl), mogę zasugerować zaznaczanie spamu za pomocą przycisku [SPAM]. Po kliknięciu, takie wiadomości wysyłane są do nas w celu analizy i poprawienia naszych filtrów, aby takie wiadomości w przyszłości nie były już przepuszczane.
     
  7. Malik

    Malik Nowy użytkownik

    Messages:
    2
    Likes Received:
    0
    Ubogie to delikatnie powiedziane, te filtry są beznadziejne, a wręcz do d...y. Wrzuciłem do blokowanych @szkoleniaekspert.pl, i dalej defekują mi do skrzynki... Jakieś wyjaśnienia ze strony magików home.pl ?
     
  8. casar

    casar Profesjonalista

    Messages:
    507
    Likes Received:
    135
    Ja myślę że wiadomości nie są wysyłane z tej domeny, co jest częste w mailingach, ale musiałbyś pokazać nagłówki wiadomości.
     
  9. Adam

    Adam Social Media home.pl Staff Member Administrator forum

    Messages:
    271
    Likes Received:
    73
    Prawdopodobnie jest to kwestia fałszowania nagłówka - ktoś w polu FROM wpisuje sobie nazwę domeny A, przy czym spam pochodzi z domeny B oraz serwera C. To dość popularne zjawisko. Podeślij w wiadomości prywatnej pełny nagłówek takiej wiadomości.
     
  10. Mariusz

    Mariusz pomoc.home.pl Moderator forum

    Messages:
    3,087
    Likes Received:
    302
    W ramach zgłoszenia: FEEDBACK-751 sprawdzamy możliwość wdrożenia w najbliższym czasie zmian, aby biała i czarna lista analizowały także inne nagłówki e-maila. Możliwe, że będę posiadał więcej informacji na ten temat już "na dniach".
     
  11. ajies

    ajies Spryciarz

    Messages:
    45
    Likes Received:
    3
    Bardzo długo w home.pl trwa wdrażanie, a jak widzę nie tylko ja czekam, to już rok od mojego pierwszego posta, czyli ok. 2040 godzin roboczych. Pisanie od zera rozbudowanej strony www, trwa 130-200 godzin roboczych.
     
  12. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy

    Messages:
    3,659
    Likes Received:
    331
    @ajies zgłoszenie sugestii nie oznacza od razu wdrożenie danego rozwiązania, które wiąże się także ze zmianami w innych obszarach działania mechanizmu poczty oraz jej zabezpieczeń. Zgłoszenie o którym rozmawiamy jest cały czas otwarte oraz stanowi element składowy większego mechanizmu, nad którego aktualizacją pracujemy. W chwili w której zmiana zostanie wdrożona, niezwłocznie o tym fakcie poinformujemy.
     
    LorK likes this.

Share This Page