Witam, testujemy stronę sklepu przed otwarciem i mamy problem z mailem z linkiem aktywacyjnym. Na adresy mailowe np i z interii bez problemu dochodzą maile a np na gmail już nie. Czy jest to ogólny problem?
Tak, ogólny problem Gmaila, że traktuje wielu hostingodawców jak spamerów, ale tak się internet toczy i nie przerzucamy winy. 2 rzeczy które możesz zrobić: Skonfigurować w sklepie istniejący adres e-mail, założony na serwerze, czyli korzystasz z ustawień SMTP: https://pomoc.home.pl/baza-wiedzy/do-czego-sluzy-opcja-ustawienia-e-mail/ https://pomoc.home.pl/baza-wiedzy/jak-skonfigurowac-moj-sklep-zaraz-po-uruchomieniu/ Tu w razie czego masz jak taką skrzynkę utworzyć: https://pomoc.home.pl/baza-wiedzy/jak-dodac-skrzynke-e-mail-na-serwerze-w-home-pl/ Druga rzecz: rekord SPF. https://pomoc.home.pl/baza-wiedzy/rekordy-domeny/ aby było prościej podaj adres domeny w której konto działa, dodamy Ci SPF. I testuj. Alternatywą jest już tylko knfiguracja konta email z GMaila (w sklepie), no ale to jest mało profesjonalne. Niektórzy także dodają komunikat (można edytować go w ustawieniach językowych --> Frazy) że wiadomość została wysłana, sprawdź folder skrzynka odbiorcza lub SPAM (zakładam że tam trafiła wiadomość). To popularne zjawisko.
tylko problem w tym, że w spamie też nie ma tych maili This is the IdeaMailServer program at host annas.home.pl. A message that you sent could not be delivered to one or more of its recipients. This is a permanent error. The following address(es) failed: <ostaszewskit@gmail.com>: 421 4.7.0 [79.96.44.63 15] Our system has detected that this message is 4.7.0 suspicious due to the very low reputation of the sending IP address. 4.7.0 To protect our users from spam, mail sent from your IP address has 4.7.0 been temporarily rate limited. Please visit 4.7.0 https://support.google.com/mail/answer/188131 for more information. u22si2722915wma.74 - gsmtp (Sorry, I am giving up after 40 attempts) ---- Original Message ---- Subject: Potwierdzenie rejestracji w sklepie From: AnjaCoraletti <sklep@anjacoraletti.pl> To: ostaszewskit@gmail.com Date: Fri, 02 Sep 2016 13:20:41 +0200
Podaj Grześkowi nazwę domeny, albo wyślij zgłoszenie przez Panel Administracyjny - dodanie SPFa powinno załatwić sprawę.
Adres e-mail, z którego wychodzą wiadomości, masz w tej subdomenie (Konfiguracja - Ustawienia podstawowe - Ustawienia e-mail)?
@AnjaCoraletti Konfiguracja --> Ustawienia podstawowe --> Ustawienia e-mail chyba jednak mamy mały błąd? SPF dodany dla domeny i subdomeny Poczekajmy na odświeżenie. Jeśli mimo to wiadomości ze sklepu trafią do spamu (na Gmail) to zmienimy treść komunikatu, wiadomość została wysłana +... sprawdź folder spam.
Adres e-mail kontaktowy jest w domenie anjacoraletti.pl , sklep działa w subdomenie sklep.anjacoraletti.pl Ale jest ok, ta konfiguracja nie ma związku ze sprawą, poza tym że oba adresy kierują na 2 serwery. Nie było tematu.
uffff....czyli maile będą szły ale mogą iść do spamu tak, ok, to jak zmienić komunikat przy rejestracji?
Musisz znaleźć w tych frazach komunikat do którego chcesz dopisać, że wiadomości wpadają w spam. Ja na przykład dopisałem to do wyskakującego górnego okienka po zarejestrowaniu się (screen w załączniku). Prosimy również sprawdzić folder spam - dopisałem to, reszta była ustawiona standardowo. Pozdrawiam Rafał
Musisz jeszcze poprawić SPF dla domeny - bo skoro wysyłka jest ze skrzynki w domenie anjacoraletti.pl to w jej SPFie musi znaleźć się IP sklepu: Code: anjacoraletti.pl. 3600 IN TXT "v=spf1 ip4:ip4:79.96.82.168 ip4:79.96.44.63 a mx"