Jak wykonać backup danych na serwerze z poziomu panelu?

Discussion in 'Hyde Park' started by blokada-konta1, Jul 16, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. blokada-konta1

    blokada-konta1 Stały bywalec

    Messages:
    43
    Likes Received:
    1
    kolega THEL rozpoczął bo sobie coś nie radzi z backupowaniem danych,
    przytoczę tutaj moją wypowiedź, bo w tamtym wątku admin przeszkadza


    https://forum.home.pl/threads/poradnik-najprostsza-kopia-plikow-serwera.110/

    po pierwsze kombinujesz totalnie pod górę, backup nie robi się żadnymi zabawami jak proponujesz

    backup robi się z poziomu panela hostingowego
    plesk (automatycznie), directadmin (manualnie, 1 klik), cpanel (nie wiem)


    po drugie, selektywne backupy robi się z crona (directadmin)
    wówczas skrypt wygląda tak:
    #!/bin/bash
    tar -cjf /home/mylogin/tmp/arcfull.tar.bz /home/mylogin/domains/domena.pl --exclude= /home/mylogin/domains/domena.pl/stats --exclude= /home/mylogin/domains/domena.pl/logs
    mail -s "pobierz duze archiwum" nick@domena.pl < /home/mylogin/tmp/arc_full.tar.bz
     
    Last edited by a moderator: Jul 16, 2015
  2. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy

    Messages:
    3,659
    Likes Received:
    331
    @zlotowinfo - home.pl nie posiada żadnego z w/w paneli administracyjnych, bazujemy na autorskim rozwiązaniu.

    Cron jest dostępny, zgodnie z tą dokumentacją: kliknij tutaj, a co w nim zamieścisz, no to już pozostaje kwestią przetestowania rozwiązania.

    Usługi dostępne w ramach Homecloud jak najbardziej mają dostęp do Pleska.
     
  3. blokada-konta1

    blokada-konta1 Stały bywalec

    Messages:
    43
    Likes Received:
    1
    i to was ciągle gubi, ten brak standardów, ciągłe łatanie braków, które w standardowym panelu ktoś inny dawno wprowadził


    proponowany cron to tylko php, zatem do backupu sie nie nadaje jak juz stwierdził @TheL
    te pozostale dodatkowe opcje mnie nie przekonują, wolę prosty skrypt konsolowy tak jak w directadmin


    nie interesują mnie usługi droższe niż 50zł rocznie, tym bardziej że wasza droższa 3krotnie ma duże braki podstaw z innych paneli
    a proponowanie jeszcze droższych usług, gdzie prosty hosting jest wystarczajcy, jest poprostu nie na miejscu
     
    Last edited: Jul 16, 2015
  4. Mariusz

    Mariusz pomoc.home.pl Moderator forum

    Messages:
    3,087
    Likes Received:
    302
    50 zł rocznie? Nie chcę w żaden sposób nikogo urazić, ale niektórzy szukają prostych hostingów za 50pln / rocznie, a niektórzy szukają czegoś więcej niż prosty hosting.

    W home.pl do utrzymania kont naszych użytkowników, wykorzystujemy klaster złożony z ponad 400 platform serwerowych HP, TYAN oraz Chenbro. Wyposażenie sieci stanowią ponadto przełączniki, routery i firewalle firmy Cisco. Ochronę danych zapewnia system kopii zapasowych oparty o serwery z macierzami dyskowymi o łącznej pojemności 400 TB. Jest to równoznaczne z gwarancją bezpieczeństwa danych, które zawsze możesz przywrócić z kopii zapasowej.

    W celu zapewnienia ciągłości działania sieci, wszystkie urządzenia sieciowe są zdublowane. W razie awarii cała obsługa może być przekazywana do bliźniaczego urządzenia zapasowego. Czasy przełączeń dla przełączników wynoszą kilka sekund, a dla routerów do 30 sekund. Jeśli awaria byłaby poważna, dysponujemy zapasowym sprzętem, który możemy uruchomić w krótkim czasie.

    Serwery home.pl utrzymywane są w największym polskim centrum danych firmy GTS Energis, posiadającym niezależne łącza o przepustowości 10 Gbit/s do największej sieci w Polsce – TPNET (sieć Telekomunikacji Polskiej SA), 3 łącza 2.5 Gbit/s do międzynarodowych węzłów GTS CE znajdujących się we Frankfurcie nad Menem, Pradze i Wiedniu, oraz wielokrotne łącza do wielu innych polskich operatorów (np. łącze 1 Gbit/s do WIX [Warszawski Punkt Wymiany Ruchu]). Wymieniamy także ruch z takimi sieciami jak: Netia, Plus GSM, Era GSM, Futuro, ATMAN, Crowley Data Poland, ICP, Aster, UPC.

    Nasza firma stale współpracuje ze światowymi liderami technologicznymi w celu rozwoju oferty. Kluczowymi Partnerami firmy są m.in. AMD, HP, Google, Microsoft i Parallels.
     
  5. blokada-konta1

    blokada-konta1 Stały bywalec

    Messages:
    43
    Likes Received:
    1
    z rozmow z @Grzesiek na priv
    "Rozumiem, ale to nie są rozwiązania dla hostingu współdzielonego. My oferujemy na nim kopię zapasową realizowaną po naszej stronie (3 ostatnie noce) z dostępem do kopii przez FTP lub zgłoszenie telefon/mail/czat i przywrócenie. Klient ma pełną dowolność. "

    no już nie mogę ze śmiechu jak traktujecie klientów, taki kit... "to nie jest dla hostingu..."
    klient sobie nie ma prawa robić kopii zapasowych bo wy robicie, że robicie ok, ale...

    klient chce mieć własną kopię, każdy dodatkowy poziom zabezpieczania jest dobry a wy tej podstawy nie zdołaliście zapewnić od ilu lat?
    a od ilu lat posiadają takie opcje popularne panele hostingowe: plesk (nie wiem), directadmin (conajmniej 3-4lata jak używam)

    co zrobicie jak klient nie zauważył uszkodzenia danych i potrzebuje kopie sprzeda tygodnia lub miesiąca,
    wy mu dacie z 3 ostatnich nocy, pewnie wtedy zapytacie, czemu nie mial kopii zapasowych
     
  6. Mariusz

    Mariusz pomoc.home.pl Moderator forum

    Messages:
    3,087
    Likes Received:
    302
    @zlotowinfo nie rozumiem czemu nas tak wciąż atakujesz. Kopia zapasowa danych jest wykonywana na bieżąco. Klient ma dostęp do swojej kopii danych nawet za pośrednictwem FTP. Jeśli użytkownik chce mieć kopię sprzed tygodnia, to może przecież wykonać archiwizacje wykonywanych kopii po swojej stronie. Dostępnych jest multum narzędzi, które to umożliwiają. Przecież nasi klienci mają dostęp do swoich kopii zapasowych (via FTP oraz SSH), które dla nich realizujemy.

    https://pomoc.home.pl/baza-wiedzy/jak-samodzielnie-przywrocic-kopie-bezpieczenstwa-mojego-serwera/

    Rozumiem, że brakuje Ci dedykowanego rozwiązania w Panelu home.pl i że jesteś fanem takich rozwiązań. Nie mogę w tej chwili niczego obiecać, ale zapewniam Cię, że poruszę ten temat na spotkaniu.
     
  7. blokada-konta1

    blokada-konta1 Stały bywalec

    Messages:
    43
    Likes Received:
    1
    zostaliście ze swoim panelem daleko w tyle i za wysoką cenę oferujecie znikomą funkcjonalność
    nie obserwujecie na bieżąco innych paneli hostingowych, w związku z tym nie wiecie jakie funkcje wprowadzić
    no bo przecieć te funkcje "to nie są rozwiązania dla hostingu współdzielonego" to mnie dobiło dziś totalnie @Grzesiek

    mogę sobie u was zarchiwizować poprzez ssh,no tak tylko że to znów dodatkowo kosztuje 70zł rocznie (a ja mam hosting z ssh za 50zl)
    bo w najtanszym i tak bardzo drogim pakiecie za 133zł i w dodatku uwiązując aż na 3 lata, ssh nadal nie ma
    kolejny pakiet to juz 200zł rocznie, zatem koszt ssh to 70zł

    no i cena za kolejne lata jest zupełnie ukryta, niejasna, celowe zagranie...
     
  8. Mariusz

    Mariusz pomoc.home.pl Moderator forum

    Messages:
    3,087
    Likes Received:
    302
    Rozumiem, że Twoim głównym wyznacznikiem jest cena.

    Widzę, że najprawdopodobniej nie jestem w stanie Cię przekonać. Mam jednak nadzieję, że pozostaniesz na naszym forum i będziesz dzielił się wiedzą z innymi naszymi użytkownikami.
     
  9. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy

    Messages:
    3,659
    Likes Received:
    331
    Nawiązując do prywatnej wiadomości jaką Ci przesłałem: korzystamy z autorskich rozwiązań, udostępniamy narzędzia oraz zabezpieczenia po naszej stronie bezpłatnie. Nie ograniczamy możliwości wykonania kopii zapasowej, ale też nie wykorzystujemy narzędzi, które wymieniłeś. Co nie znaczy, że zaproponowane rozwiązania są gorsze. Jeśli jednak oczekujesz więcej rozwiązań, zawsze możesz takowe zastosować po swojej stronie wprowadzając np. cron lub skorzystać z oferty chociażby homecloud.pl

    Wszystko zależne jest od Twoich potrzeb oraz umiejętności. Zdajemy sobie sprawę, że nie zapewnimy satysfakcjonującego rozwiązania dla wszystkich, ale wbrew pozorom, utrzymujemy jeden standard, trzymamy się go, rozwijamy i dzięki temu zapewniamy stabilność działania firmy, a także usług naszych klientów.
     
Thread Status:
Not open for further replies.

Share This Page