Witam. Borykam się z pewnym problemem, maile systemowe wysyłane podczas zamówienia, rejestracji itd nie docierają na gmaila. Zdarzyła się sytuacje w której mail potwierdzający rejestrację dotarł po 5 dniach, w przypadku zamówień taki czas jest niedopuszczalny. Pytanie brzmi, w jaki sposób z mojej strony mogę coś z tym zrobić? Pozdrawiam
Od strony technicznej: konfiguracja SPF dla domeny (możesz zgłosić mailowo lub telefonicznie). Można oczywiście próbować także z konfiguracją poczty w sklepie z użyciem SSL (połączenie szyfrowane) ale to może nie mieć większego znaczenia. Pierwsza zasadnicza sprawa jest taka, czy wiadomość dotarła po 5 dniach, czy też 5 dni czekała w folderze SPAM. To ważne. Na podstawie logów serwera i przywołania konkretnej daty/godziny możemy sprawdzić czy mail wyszedł z serwera i został dostarczony do serwera odbiorcy (gmail), ale bez szczegółów co stało się z nim na koncie klienta (to już jest do sprawdzenia po stronie gmail). bazując na doświadczeniu ze sklepem, zakładam, że wiadomość trafiła do spamu (Gmail, niestety) i na to rozwiązania nie ma. Po stronie sklepu możesz w ustawieniach językowych --> języki --> frazy, zmienić treść komunikatu jaki jest wyświetlany po rejestracji lub zamówieniu, ze zwykłego, na rozserzony, np. dodać: Wiadomość została wysłana. Jeśli nie otrzymałeś wiadomości, sprawdź folder SPAM. To się niestety zdarza wszędzie i póki co, nie mamy lepszych pomysłów. Tak jak i inni.
Zrobiłem sobie w między czasie fałszywe zamówienie i podałem swój adres na gmailu w owym zamówieniu i mail nie doszedł, również nie ma go w spamie. Wysyłając maila z adresu do obsługi poczty systemowej za pomocą opera mail, wiadomość o dziwo dotarła. Postanowiłem zobaczyć, w jaki sposób mam ustawione konto w opera mail. Różnica wyglądała następująco opera mail port 465 i bezpieczne połączenie TLS w sklepie port 587 i brak połączenia szyfrowanego, po próbie zmiany ustawień na takie same jak w opera mail kończą się zawieszeniem panelu administratora i wywaleniem po kilku minutach 405 not allowed lub błąd konfiguracji SMTP: Could not open socket. I w tym momencie rodzi się pytanie, czy różnica w tych ustawieniach ma jakiś wpływ na docieranie wiadomości?
@fan-box.pl nie, po prostu był weekend. podeślij proszę na e-mail datę i godzinę wysyłki wiadomości, oraz adres odbiorcy, interesuje nas przede wszystkim wiadomość wysłana ze sklepu. SPF dodawałeś?