Cześć! Czy ktoś z Was spotkał się z takim komunikatem podczas próby konfiguracji Jetpacka: Your website needs to be publicly accessible to use Jetpack: site_inaccessible Error Details: The Jetpack server was unable to communicate with your site [HTTP 403]. Ask your web host if they allow connections from WordPress.com. Jak sobie z tym poradzić?
Z tego co podpowiada Google, problem leży po stronie pliku xmlrpc.php. Rozwiązania jakie znalazłem są dwa, przeniesienie pliku z podkatalogu do katalogu głównego serwera (tak zakładam po wpisach) lub sprawdzenie czy coś nie blokuje dostępu do tego pliku, czyli sprawdzenie .htaccess w katalogu strony lub zainstalowanych wtyczek (szukamy opcji blokowania dostępu do w/w pliku). Sprawdzisz?
Pierwszy patent nie zadziałał, sprawdziłem też przy wyłączonych wtyczkach. Niestety nie znam się na tyle, żeby wiedzieć co blokuje w pliku htaccess więc podrzucam treść i dalej proszę o pomoc: Code: <Files xmlrpc\.php> Deny from all </Files> # Wordfence WAF <Files ".user.ini"> <IfModule mod_authz_core.c> Require all denied </IfModule> <IfModule !mod_authz_core.c> Order deny,allow Deny from all </IfModule> </Files> # END Wordfence WAF # BEGIN WordPress <IfModule mod_rewrite.c> RewriteEngine On RewriteBase / RewriteRule ^index\.php$ - [L] RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d RewriteRule . /index.php [L] </IfModule> # END WordPress
Ogólnie, abyś był świadomy, plik ten sluży do zdalnego zarządzania Wordpresem ale jak wtyczka go wymaga to trzeba zezwolić jej na dostęp. W sieci sporo osób zaleca zablokowanie pliku. Ale taki już urok wtyczek i CMS, że czasami trzeba iść na kompromis. Jeśli więc potrzebujesz więcej informacji (masz poważne plany co do strony) na pewno warto zasięgnąć rady ekspertów np. z forów WP.