Witam, nie wiem jak inny ale ja często sprawdzam procentową zajętość poszczególnych kont pocztowych i w razie przekroczenia ustalonego limitu zwiększam pojemność konta. Zwykle robię to raz w miesiącu... myślałem nawet o napisaniu bota, który loguje się do panelu, odczytuje wartości i w przypadku przekroczenia ustalonego progu zajętości wysyła alert na wskazany adres email. Kiedyś home wysyłało emaila na konto użytkownika, ale dużo osób blokuje informacje techniczne od operatora bo przychodziły reklamy home. Skutek jest tego taki, że łatwo przekroczyć pojemność jeśli ktoś wysyła duże emaile. W związku z powyższym mam sugestie o udostępnienie API, do sprawdzania zajętości kont (poczta, globalna zajętość serwera) LUB przynajmniej możliwość ustalenia emaila na jaki wysyłane jest powiadomienie o zajętości kont. Wiadomości takie mogą być wysyłane cyklicznie (raz na tydzień / miesiąc) oraz po przekroczeniu progó (np. 75 / 90%). Pozdrawiam
Znalazłem w sumie coś bardzo podobnego https://forum.home.pl/threads/powidomienie-o-przekroczeniu-quoty-dla-innych-kont-w-domenie.294/ W sumie to, może ten wątek powinien być otagowany jako Poczta a nie Panel home.pl.
Temat dot. powiadamiania administratora lub inny adres e-mail a nie użytkowników jest na naszej liście TO DO. Zdajemy sobie sprawę, że mocno ułatwiło by to pracę. Co do API, zapytam kierownika produktu, nie widziałem aby o to ktoś pytał więc może nie zwróciliśmy na to uwagi. Wiadomość o przekroczeniu zajętości powinna być wysłana niezależnie od zaznaczonej opcji otrzymywania komunikatów, sprawdzę to i odezwę się w temacie.