Witam, proszę o pomoc i szczegółowa instrukcję jak zainstalować pixel Facebboka w sklepie Click Shop po złożeniu zamówienia.
W menu Konfiguracja->Integracje->Integracje własne w okienku "Potwierdzenie złożenia zamówienia" wstawiasz kod pixela.
Dziekuję ale mam jeszcze jedno pytanie: w tym okienku mam już coś takiego Code: <script type="text/javascript"><!-- ceneo_client_email = '{email}'; ceneo_order_id = '{order_id}'; ceneo_amount = {float_sum_noship}; //--> </script> <script type="text/javascript" src="https://ssl.ceneo.pl/transactions/track/v2/script.js?accountGuid=79f8eeab-d74c-46a9-a436-4163dd993512"></script> czy musze to wykasowac, czy ten piksel moge wgrac do tego?
Z reguły piksel Facebooka powinno się wklejać wyłącznie między znacznikami <head></head> i jest to jedyne zalecenie ze strony Facebooka, ale im wyżej przesuniemy kod tym jego działanie jest bardziej optymalne (w 99,8% przypadków jednak jego umiejscowienie nie ma znaczenia, ważne aby był w nagłówku ), Jeżeli chcesz ulokować piksel w etapie składania zamówienia to tak jak napisała @MałkorzataK - służy do tego integracja. Pamiętaj tylko, że po takiej instalacji piksela warto wyczyścić pamięć cache sklepu i dokonać testowych zamówień, aby sprawdzić czy piksel zbiera dane.
@Adam w tym rozwiązaniu o którym pisze Małgorzata, nie ma znaczników <head></head>, więc może jest inne bardziej korzystne miejsce do wstawienia kodu pixela? 2. Jak wyczyścić pamięć cache sklepu? Ale jak wyczyszczę cache sklepu to co z remarketingiem adwords?
@majsteronline 1. Wszystko zależy od tego jakie dane chcesz zbierać pixelem. Możesz kod z FB wkleić w obu polach (czyli "Potwierdzeniu zamówienia" oraz "Nagłówku"). Pisałem to tylko w kontekście wymagań samego Facebooka 2. Konfiguracja-->Administracja,System-->Pamięć Cache. Operacja ta nie wpływa na remarketing, bo ten jest już skierowany na danego użytkownika. Czyszczenie pamięci cache dotyczy tylko usunięcia zbędnych plików np. w kontekście edycji skórki, wyników wyszukiwania produktów.
@Adam rozumiem, że jak w wkleję w nagłówku to rozumiem, że będą zbierane dane osób, które odwiedziły mój sklep a w potwierdzeniu zamówienia osoby, które włożyły produkt do koszyka?
@majsteronline Doprecyzuję - w tym drugim przypadku zbierzesz dane osób, które przeszły do etapu podsumowania zamówienia (jest to krok kolejny po dodaniu produktu do koszyka). Dzięki temu łatwiej Ci będzie zliczyć efekty potencjalnych kampanii na FB i sprawdzić efektywność reklam oraz przełożenie na konwersję (zakup/rejestrację).
Prosiłbym o pomoc w następującej kwestii. Chciałbym umiejscowić piksel Facebook odnośnie rejestracji klientów w moim sklepie. Gdzie powinienem piksel umieścić aby było to zrobione prawidłowo? W integracjach własnych jest tylko "Potwierdzenie złożenia zamówienia".
Hm, muszę to skonsultować z naszym specem od Click Shop (numer sprawy: FEEDBACK-1279), ponieważ proces rejestracji w sklepie nie kończy się na jakieś konkretnej podstronie. Sprawdzimy na jakiej podstronie lub w jakim elemencie strony będzie można takiego piksela umieścić, może w ramce wyświetlanej po zakończonej rejestracji (informującej o wysłaniu linka potwierdzającego na adres e-mail klienta). Wrócę tutaj, gdy uzyskam informacje zwrotne od naszego specjalisty.
@tommyv1 Niestety nie ma możliwość umieszczenia piksela Facebook po rejestracji, ponieważ w sklepie nie ma żadnego dedykowanego ekranu do podsumowania rejestracji. Użytkownik po zakończonej rejestracji zawsze kierowany jest na stronę główną (index).
Mam do Was pytanie. Czy możliwe jest aby pixel FB zbierał niewłaściwie dane ? Chodzi mi konkretnie o addtobasket. Wydaje mi się, ze coś jest nie tak - za dużo tych zdarzeń zaczęło mi się pojawiać. Coś jest nie tak ? Jeżeli tak, to jak mogę to naprawić ? Sklep to www.masawspomnien.pl
@wojgo Czy od początku miesiąca coś się zmieniło? Dalej widzisz duże skoki eventów, które są podejrzane?