Teraz takie pytanie, czy home.pl interesuje się łataniem tych dziur (https://niebezpiecznik.pl/post/powa...h-intela-albo-kupisz-nowy-albo-zwolnisz-o-30/) w swoich serwerach? Czy czeka nas mocne spowolnienie sklepów albo home.pl "wymieni" sprzęt?
Wystawiłem w tej sprawie osobne zgłoszenie: QA-49979 Jest to z pewnością ciekawe pytanie ze względu na całą sprawę, ale pamiętajmy o jednym, że w gestii naszej firmy jest utrzymanie wydajności serwerów na poziomie zapewniającym sprawne działanie usług. Sytuacja w której mielibyśmy zaoferować "jutro" mniejsze parametry w stosunku do tego co było "wczoraj" nie wchodzi w grę co tak naprawdę wyklucza jakikolwiek scenariusz, pt: spowolnienie czegokolwiek. Generalnie całe zaplecze usług to problem po naszej stronie, a nie po stronie klienta. Osobną kwestią jest to czy w ogóle ten problem nas dotyczy. Znam temat, ale odpowiedź na Twoje pytanie przekażę dopiero po uzyskaniu informacji zwrotnej od osób zainteresowanych tematem, więc proszę Cię o zachowanie cierpliwości, także ze względu na zbliżający się weekend.
Problem raczej na pewno dotyczy - procesory Intela, AMD, a także oparte na architekturze ARM oraz Power8 są podatne. Chyba nie macie serwerów opartych na procesorach np. VIA? Pozostaje jedynie opcja, że serwery home.pl pracują już w sposób (oddzielne tablice pamięci) na jaki prawdopodobnie przyszłe poprawki mają zmienić (spowolnić) działanie OS. Jestem ciekaw odpowiedzi...
Pamiętaj o tym że nasza firma od samego początku zarządza swoimi własnymi serwerami, co oznacza, że mamy pełną kontrolę nad tym co posiadamy i co z tym robimy oraz co możemy zaoferować klientom. W ten sposób możemy wprost powiedzieć, że nawet gdybyśmy musieli poddać się aktualizacji która znacząco wpłynie na wydajność serwerów, to to o czym się mówi (spadek o kilkanaście do kilkudziesięciu % wydajności) byłby docelowo i tak dla Ciebie i innych klientów nieodczuwalny. Taka jest rzeczywistość. Mamy zapas mocy na to aby stawić czoła takim sytuacjom Piszę o mocy, bo do tego się odniosłeś głównie, ale zostaje jeszcze temat bezpieczeństwa. Home.pl podchodzi bardzo poważnie do informacji dotyczących potencjalnej luki w zabezpieczeniach. Aktualnie analizujemy dostępne publicznie informacje o występujących zagrożeniach pod kątem możliwości ich wystąpienia w home.pl i jednocześnie ściśle współpracujemy też z dostawcami technologicznymi oczekując na kolejne aktualizacje. Jeśli w wyniku tych aktualizacji nastąpią jakiekolwiek znaczące zmiany, poinformujemy o tym. Odnosząc się dodatkowo do informacji związanych z bezpieczeństwem, uspokajamy, że technologia zastosowana w systemie hostingu współdzielonego home.pl skutecznie minimalizuje ryzyko wykorzystania wspomnianych podatności bezpieczeństwa do przechwycenia wrażliwych informacji. W praktyce, na ten moment, raz: nie mamy żadnych niepokojących sygnałów związanych z tym "zagadnieniem", dwa: świadczymy usługi zgodnie z zadeklarowanymi warunkami. Mam nadzieje, że taka informacja wystarczy. Temat zostawiamy otwarty.
Miałem na myśli oba aspekty: szybkość i bezpieczeństwo. I nie chciałbym aby nagle okazało się, że baza danych sklepu została wyczyszczona ;-) Tak więc proszę o info kiedy będą znane finalne ustalenia...
Tak tylko tu zostawię: Poza tym z najnowszych informacji wynika, że zastosowanie łatek może spowolnić sprzęt do 5%. Źródło: link