Proponuję wprowadzenie do oferty home.pl serwera pocztowego niezależnego od hostingu. Obecnie, aby uruchomić pocztę niezbędne jest wykupienie pakietu hostingowego i konieczność przekierowania DNSów na serwery home.pl. Oferta tylko kont pocztowych (z pominięciem konieczności zakupu hostingu) byłaby dobrym rozwiązaniem. Rozliczenie mogłoby odbywać się na jednej z dwóch zasad: Za pojedyncze konto e-mail o określonej pojemności dyskowej (z możliwością jej zwiększenia), Za przydzielone zasoby pojemności dyskowej z możliwością stworzenie nielimitowanej ilości kont pocztowych ograniczonych przestrzenią dysku (z możliwością zwiększenia). A samo uruchomienie kont pocztowych mogłoby odbywać się na zasadzie zmiany rekordów MX u dostawcy hostingowego. Dodatkowo usługa mogłaby mieć możliwość uruchomienia webmaila pod własną domeną, np.: webmail.mojadomena.pl po wpisaniu w strefie DNS odpowiednich rekordów.
@pioluk - w naszej ofercie znajduje się m.in.: Personal Email, Business Email lub nawet pakiet Business Email + Cloud Email Xchange (o tym rozszerzeniu wspomniałem w innym temacie) Personal Email jest usługą pojedynczej skrzynki e-mail (20GB), która wyróżnia się możliwością wysyłki i odbioru wiadomości nawet o największych rozmiarach. Business Email jest serwerem pocztowym o pojemności 50GB służącym do utworzenia większej ilości skrzynek e-mail. Ilość możliwych do utworzenia kont pocztowych zależy od ilości i pojemności tworzonych skrzynek (minimalna pojemność tworzonych kont pocztowych to 500MB). Pojemność obu przedstawionych usług można powiększyć o rozszerzenie PRO - Personal Email - dodatkowe 20GB, Business e-mail: dodatkowe 50 GB Bezpłatna skrzynka e-mail w domenie (zarejestrowanej w home.pl) Jeśli użytkownik posiada w home.pl tylko domenę, to w ramach niej istnieje możliwość utworzenia tzw. "skrzynki na domenie". Każda domena zarejestrowana w home.pl, która spełni określone warunki ma możliwość utworzenia jednej skrzynki e-mail o pojemności 1000 MB. Oznacza to, że nie ma konieczności rejestracji serwera (np. Business Cloud Server), aby móc sprawdzić jak funkcjonuje skrzynka e-mail w home.pl. Hasło do skrzynki e-mail na domenie jest takie samo jak hasło dostępu do danej domeny. Zmiana hasła do domeny spowoduje również zmianę hasła do skrzynki e-mail. Więcej informacji na temat korzystania ze "skrzynki w domenie" można znaleźć tutaj: https://pomoc.home.pl/baza-wiedzy/informacje-na-temat-bezplatnej-skrzynki-e-mail-na-domenie/
Czy usługi Personal Email, Business Email zawierają możliwość obsługiwania kont pocztowych dla domeny zarejestrowanej u innego operatora, której rekordy DNS kierują na inny serwer niż home.pl? Czy na przykład za pośrednictwem rekordów MX istnieje możliwość obsługi poczty?
Nie ma takiej możliwości. Musiałbyś wydelegować domenę na serwery DNS home.pl i powiązać z określoną usługą, a następnie rekordem A przekierować na zewnątrz. Rekord MX nie wystarczy, aby poczta działała poprawnie w home.pl.
W takim wypadku czy home.pl rozważa poszerzenie oferty, która dawałaby możliwość uruchomienia poczty w przypadku kiedy serwery DNS nie kierują na home.pl? To ważna funkcjonalność zwłaszcza dla użytkowników VPSów.
Twoje pytanie oczekuje jeszcze na informację zwrotną od kierownika produktu. Wybacz za długi czas reakcji, wynika on z okresu świątecznego. Użytkownik Stau słusznie wskazał rozwiązanie z DNS i delegacją domeny do nas, a następnie rekordem A na zewnątrz. W ten sposób większość użytkowników wiąże domenę np. z dwoma serwerami, gdzie obsługa VPS po rekodzia A zwykle jest wystarczająca.
Z uzyskanych informacji, a dokładnie potwierdzenia ze strony kierownika produktu, temat przekierowania poczty rekordem MX na serwer w home.pl nie będzie w żaden sposób wdrażany. Jedyną poprawnie działającą konfiguracją, dla poczty, jest przekierowanie domeny rekordem NS, a więc na serwery DNS home.pl. W przypadku WWW host, IP czy DNS są poprawnymi konfiguracjami, które można wykorzystać do obsługi domeny i serwera.