Witam, Wiadomości e-mail wysłane za granicę z naszego głównego adresu raz po raz trafiają do spamu. Z racji, że często są to istotne wiadomości, chcielibyśmy zminimalizować ryzyko - w tym celu sprawdziliśmy adresy na www.mail-tester.com. Poza problemem z rekordami SPF i DKIM (te już rozwiązane), pozostaje kwestia wylistowania adresu (info@prinz-polska.com.pl) na liście Pyzor. Z wyżej wymienionego adresu nie wysyłamy żadnych reklam czy spamu, chcielibyśmy się z tej listy wypisać. Niestety wiedza informatyczna w tym zakresie jest znikoma, stąd uprzejma prośba o delikatne nakierowanie co możemy zrobić, by pojawić się na białej liście Pyzora Z góry dziękuję za odpowiedź.
Witam, Listy jako tako nie posiadam - to jest informacja, którą wyświetlił mail-tester.com po wysłaniu tamże maila testowego: Najczęściej używany filtr anty spamowy SpamAssassin ocenił maila na: -1.3. Wynik poniżej -5 jest uznawany jako spam.
Chwilę mi zajęło, bo z tego co zdążyłem się zorientować Pyzor jest chyba jakimś dodatkiem antyspamowym do serwerów, ale można się zdelistować pod adresem: http://public.pyzor.org/whitelist/ wysyłając komunikat i surową wiadomość. Tylko co autor miał na myśli..
Witam, Do tego również udało mi się dotrzeć, niestety moja wiedza informatyczna w zakresie serwerów pocztowych jest znikoma, stąd i dla mnie ten formularz jest enigmatyczny
Warto skupić się na tym aby nie było nas na żadnej z list sprawdzanych przez tą stronę: http://mxtoolbox.com/blacklists.aspx
Bardzo dobre narzędzie, a przede wszystkim szybkie, czego nie można powiedzieć o stronie anti-abuse.org.
Operatorzy serwerów pocztowych korzystają np. z list RBL (pisząc bardzo ogólnie) celem wykorzystania ich doświadczenia i algorytmów, do zabezpieczenia poczty swoich klientów. Outsourcing. Ma to wiele korzyści i mniej wad, chociaż i te się zdarzają. TheL słusznie zauważył, że najważniejsze to mieć czyste konto na najważniejszych listach RBL. Na wiele z nich jednak nie mamy większego wpływu, a tym bardziej na zabezpieczenia poszczególnych serwerów pocztowych. Jeśli pomimo prób usunięcia się z takiej listy, wiadomości nadal trafiają do SPAMU (u adresata) warto go o tym poinformować aby podjął stosowne działania np. dodając Cię do białej listy nadawców lub przekazując problem do administratora serwera. Problemem nie musi być sam serwer czy domena nadawcy, co zbyt nachalny filtr. W odwrotnej sytuacji, gdybyś skontaktował się z home.pl gdyż dostajesz sygnał że wiadomości wysłane od Ciebie, nie docierają do naszych klientów (sam mając serwer poza home.pl) także takie zgłoszenie zostało by zweryfikowane (chociaż nie jesteś naszym klientem). Możesz więc podjąć próbę sprawdzenia np. na www.who.is na jakie serwery kieruje domena adresata i zgłosić ich operatorowi prośbę o weryfikację powodu blokady wiadomości.
Witam Dołączę się do tematu Walczę z Spamhaus już drugi tydzień o odblokowanie z marnymi skutkami. <odbiorca@mail.pl>: 541 Your IP (62.129.212.*) is blocked, more information at http://zen.spamhaus.org <odbiorca@mail.pl>: 550 5.7.1 Service unavailable; Client host [62.129.212.*] blocked using Spamhaus; To request removal from this list see http://www.spamhaus.org/lookup.lasso
Robercie, niestety nie widzę pełnego adresu IP który został zablokowany, aczkolwiek Spamhaus bardzo często sam usuwa takie blokady w ciągu kilkunastu godzin po ustaniu spamu. Czy zgłosiłeś już swój adres na http://www.spamhaus.org/lookup.lasso ? Dodatkowo polecam sprawdzałkę RBL na http://multirbl.valli.org/lookup/
Dzięki @Adam za link, przy okazji zobaczyłem, że jestem na 2 dziwnych listach najlepsze, że maile wysyłane są ode mnie tylko ręcznie bez żadnych automatów i tylko do konkretnych odbiorców czyli nie spam
@Robert sprawdziliśmy Twoje konto, przede wszystkim sprawa dotyczy indywidualnego adresu IP przydzielonego dla Twojego serwera. Weryfikacja adresu na listach RBL wykazała faktycznie listowanie z informacją zwrotną o powodzie blokady: wysyłka znacznej ilości spamu. Niewykluczone, że adres zostanie sam oczyszczony, ale być może będzie konieczny kontakt z listą RBL. Fajnie gdyby odpowiedzieli Ci i uzasadnili dlaczego np. nie chcą odblokować adresu IP. Ostatnią opcją będzie jego zmiana po naszej stronie, ale w przypadku hostingu jest to usługa płatna. Weryfikuję jeszcze temat, odezwę się do Ciebie w wiadomości prywatnej jak tylko ustalę coś więcej.