Witam, chciałam zrobić promocję produktów, które mają różne warianty i pojawia się problem. Gdy ustawiam promocję (np. 27zł dla produktu, który kosztuje 31zł), cena zmienia się tylko na "głównej stronie danego produktu", a przy wybieraniu wariantu pojawia się cena promocyjna, która równa jest normalnej cenie (31zł przekreślona i promocyjna 31zł). Gdy ręcznie chcę zmienić cenę w wariancie to wskakuje (27zł przekreślona i promocyjna 27zł). Również bez sensu. Ma ktoś jakiś pomysł jak to rozwiązać?
@Danuta N. zapewne ma to związek z metodą, jaką wprowadzałaś ceny dla produktu i jego wariantów. Czy są na sztywno, czy może Cena bazowa + np. 2 zł za wariant i odwrotnie, cena bazowa X, cena wariantu Y. Podaj mi link do przykładowego produktu, zaraz to sprawdzę i skonsultuję.
Można usunąć cenę z wariantów produktu. Na stronie Asortyment->Produkty wyszukaj dany produkt, wyświetli się produkt główny oraz lista wariantów, zauważysz że dla produktu głównego cena jest ustawiona jako promocyjna, natomiast dla wariantów jest ustawiona cena bez promocji oraz poniżej taka sama z przekreśleniem. Usunięcie ceny z każdego wariantu na liście ustawi cenę promocyjną dla wszystkich opcji, lecz nie będzie można ustawić innych cen promocyjnych dla poszczególnych wariantów.
Przepraszam, zapomniałem o tej sprawie. Jeśli przyjmiemy że każdy wariant kosztuje tyle samo i wszystkie są w promocji to: edytując wariant, pole zmiana ceny powinno być puste. W ten sposób wariant pobiera sobie cenę z produktu bazowego. Jeśli produkt bazowy jest w promocji, automatycznie wariant też otrzyma promocję. Trzeba edytować warianty i usunąć im cenę (pole zmiana ceny). Pole zmiana ceny powinno służyć więc: przypisaniu stałej ceny wybranemu wariantowi (nie zmienia się ona wraz ze zmianą ceny produktu bazowego) lub faktycznie zmianie ceny, a więc produkt bazowy 20 zł, wariant (poprzez pole zmiana ceny) + 2 zł. Efekt: produkt bazowy kosztuje 20 zł, a jego wariant 22 zł. Jeśli nadasz promocję produktowi bazowemu np. z 20 na 18 zł, to produkt będzie w promocji za 18 zł a jego wariant za 20 (18+2 zł). Problem stanowi sytuacja, w której masz lalkę jako produkt, jej wariantami są kolory. W promocji jest tylko kolor różowy. Oczywiście nadasz promocję wariantowi (połączenie opisanych wyżej opcji) ale docelowo każdy wariant będzie miał skreśloną cenę (nawet jeśli nie uległa ona zmianie). To jest też odpowiedź na to dlaczego wiele sklepów oferuje warianty, np. kolory tego samego przedmiotu, jako osobne produkty: raz, system promocji, dwa, pozycjonowanie.
https://pomoc.home.pl/baza-wiedzy/do-czego-sluzy-opcja-warianty-produktow/ https://pomoc.home.pl/baza-wiedzy/jak-utworzyc-warianty-produktow/ https://pomoc.home.pl/baza-wiedzy/jak-uzupelnic-warianty-produktu-ktory-juz-je-posiada/ https://pomoc.home.pl/baza-wiedzy/jak-dodawac-warianty-do-produktow/