ROZWIĄZANE Aktualizacja sklepu - niedogodność w działaniu

Dyskusja w 'Sklep internetowy eSklep' rozpoczęta przez użytkownika Dominik, 11 Październik 2016.

  1. Dominik

    Dominik Opiekun

    Wiadomości:
    176
    Docenione treści:
    27
    W ostatnią niedzielę zaktualizowaliście mi sklep i... do poniedziałku nie działał. Nie działał ponieważ:
    1. Zmieniliście dostęp do smartów, o czym nie uprzedzaliście Oraz
    2. Aktualizacja nadpisała 2 tple, w mojej aktywnej skórce, która jest kopią skórki RWD.

    I co Wy na to?
     
  2. Mariusz

    Mariusz pomoc.home.pl Moderator forum

    Wiadomości:
    3 087
    Docenione treści:
    302
    @Dominik przesłałem zapytanie (FEEDBACK-898) do kierownika produktu w tej sprawie, proszę o cierpliwość.
     
  3. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy

    Wiadomości:
    3 659
    Docenione treści:
    331
    @Dominik z informacji które posiadam, aktualizacje nie nadpisują kopii, więc przypuszczam, że aktualnie aktywny szablon nie jest dostosowany do szablonu który przeszedł aktualizację, stąd ew. problemy. Już sprawdzam, czy na komunikatach poszły wszystkie DIFFy, może przeoczyłem coś, nie mniej skórka RWD jest w tej chwili priorytetem w zakresie aktualizacji i podlega niej za każdym razem. Jeśli chodzi o smarty itp. to faktycznie była aktualizacja, jeśli jednak chcesz zgłosić problem, potrzebujemy konkretne informacje aby móc się do nich odnieść.

    Tego typu zgłoszenia dot. konkretnego sklepu, prosimy zgłaszać przez Biuro Obsługi Klienta, forum jest miejscem dyskusji przede wszystkim na tematy w których inni użytkownicy mogą wskazać także rozwiązanie.

    Informacje o planowanych zmianach, umieszczamy zawsze na stronie www.pomoc.home.pl/komunikaty oczywiście często sama lista aktualizacji jest dużo większa niż prezentowane informacje, jednak to czego nie wymieniamy, to zwykle poprawki nie mające większego znaczenia dla działania usługi.

    https://pomoc.home.pl/baza-wiedzy/aktualizacja-click-shop-do-wersji-1-8-0/

    O samej aktualizacji i rozwoju sklepu, traktuje także regulamin usługi.

    Zgłoszenie nie jest zamknięte, jeśli na tym etapie ustalę coś więcej, nie znając dokładnego problemu z Twoim sklepem, dam znać. Jeśli jednak posiadasz więcej szczegółów, prześlij proszę zgłoszenie przez formularz. Możesz w treści powołać się na ten wątek z forum.
     
  4. Dominik

    Dominik Opiekun

    Wiadomości:
    176
    Docenione treści:
    27
    @Grzesiek, problem nie dotyczy mojego sklepu.
    Owszem, straciłem dzienny obrót i fajnie byłoby, gdybyście się jakoś w tej sytuacji odnaleźli.
    Problem dotyczy tego, że przy aktualizacji, bez poinformowania klientów wyłączacie jakieś funkcje. W moim przypadku spowodowało to wyłączenie sklepu na dobę. "to czego nie wymieniamy, to zwykle poprawki nie mające większego znaczenia dla działania usługi" - w tym przypadku strata kilkuset złotych dla mnie.

    I uważam, że jest to jak najbardziej temat na forum. A jeżeli przykro Ci, że wyciągam taki temat "na światło dzienne" - porozmawiaj z konsultantką, do której dzwoniłem w dniu awarii i zapytaj, czemu zbyła klienta z problemem. Żeby było jasne - nie mam do niej żadnej pretensji, nie powiedziała niczego złego. Po prostu dałem Wam szansę zareagować, a ponieważ nie dostałem żadnej odpowiedzi, chciałem na forum ostrzec innych, że takie rzeczy mogą się dziać.
     
    Ostatnia modyfikacja: 18 Październik 2016
  5. Mariusz

    Mariusz pomoc.home.pl Moderator forum

    Wiadomości:
    3 087
    Docenione treści:
    302
    @Dominik szczegółowo sprawa wygląda tak, że wraz z aktualizacją 1.8.0 wyłączyliśmy obsługę czegoś co nazywa się:
    Kod:
    {math}
    • powodem wyłączenia były niepokojące sygnały, że {math} stanowiło potencjalną furtkę do wykonania złośliwego kodu. Była informacja o tym w komunikacie: https://pomoc.home.pl/baza-wiedzy/aktualizacja-click-shop-do-wersji-1-8-0/
    Jeśli po aktualizacji 1.8.0 pojawia się komunikat o błędzie w widoku Smarty z numerem to dotyczy to właśnie wyłączenia {math}. Niestety nie mamy na to żadnego środka zaradczego, ale obiło mi się o uszy, że ogarnięty programista powinien znaleźć metody, aby to zastąpić.

    Niestety nie jesteśmy w stanie komunikować użytkowników z osobna o wyłączaniu potencjalnie szkodliwych elementów. Przed planowaną aktualizacją zakomunikowaliśmy zmiany, daliśmy info co się zmienia i co "wylatuje". Dostosowanie szablonów (własnych) leży w gestii autora.
     

Poleć forum znajomym