ROZWIĄZANE Błędy mapy witryny

Discussion in 'Sklep internetowy eSklep' started by e-autoczesci, Apr 26, 2017.

  1. e-autoczesci

    e-autoczesci Nowy użytkownik

    Messages:
    2
    Likes Received:
    0
    Witam. Dzisiaj zauważyłem w panelu google ostrzeżenie:
    "Niektóre adresy URL w tej mapie witryny mają długi czas reakcji. Może to oznaczać problem z serwerem lub treścią strony.".
    W google mam ustawioną preferowaną domenę na www, w sklepie wymuszanie na https://www, adres mapy witryny https://www, ale niektóre adresy url w mapie już są bez www, dlaczego? Po skopiowaniu adresu url z mapy do przeglądarki otwiera się strona główna, a nie strona produktu. Od około 8 dni indeks stron stoi w miejscu... tzn. Przesłano: 34490 stron, zaindeksowano 259, wcześniej przed 18 kwietnia był widoczny wzrost indeksu od kilku do kilkudziesięciu stron dziennie. Czy to może być zła konfiguracja sklepu? O co chodzi z tym ostrzeżeniem? Proszę o pomoc.
     
    Last edited: Apr 26, 2017
  2. Grzesiek

    Grzesiek Centrum Pomocy

    Messages:
    3,659
    Likes Received:
    331
    @e-autoczesci wybacz, wiadomość umknęła mojej uwadze ale i tak jako że dotyczy to narzędzi Google trudno mi odnieść się do tego. Czy możesz mi napisać jak sytuacja ma się w tej chwili?
     
  3. e-autoczesci

    e-autoczesci Nowy użytkownik

    Messages:
    2
    Likes Received:
    0
    Indeks co prawda ruszył, ale błędy i ostrzeżenia są ciągle. Problemem wg mnie jest Sitemap generowana przez Click Shop, w mapie tej mam około 20 tysięcy produktów których fizycznie nie ma w sklepie, produkty te zostały usunięte w fazie testów sklepu, dla przykładu. ....../page/51. Produkty usunięte od ID 14161 do ID 34024. Druga sprawa to URL'e bez www, tylko część produktów (około 4400), dla przykładu ....../page/17. W adresach XML porównywarek wszystko wydaje się w porządku. Czyszczenie cache nie pomaga.
     
  4. Mariusz

    Mariusz pomoc.home.pl Moderator forum

    Messages:
    3,087
    Likes Received:
    302
    @e-autoczesci otrzymałem informacje, że zgłoszony przez Ciebie temat został rozwiązany przez naszego specjalistę ds. Click Shop (powinieneś odpowiednie informacje na ten temat otrzymać też na maila). Po odświeżeniu XMLa po naszej stornie, wspomniane przez Ciebie błędy z mapą witryny nie powinny już występować. Ustawiam temat jako rozwiązany.
     
  5. michalhockey

    michalhockey Opiekun

    Messages:
    174
    Likes Received:
    44
    @Mariusz lub @Grzesiek Jesteście w stanie sprawdzić moją mapę witryny? Błędy indeksowania cały czas narastają od 6 miesięcy, nie pomaga usuwanie URL ani odświeżanie mapy w GSC, nie wiem gdzie tkwi problem. Pozdrawiam
     
  6. Mariusz

    Mariusz pomoc.home.pl Moderator forum

    Messages:
    3,087
    Likes Received:
    302
    @michalhockey wystawiłem zgłoszenie do osób, które realizowały zgłoszenie z mapą witryny dla użytkownika, który utworzył ten temat na forum. Numer sprawy: ECOM-274. Wrócę tutaj do tematu na forum, gdy uzyskam informacje zwrotne.
     
  7. PiotrekZ

    PiotrekZ eCommerce Team Moderator forum

    Messages:
    149
    Likes Received:
    8
    @michalhockey czy możesz podać jakieś przykładowe błędy? rozumiem, że pojawiają się one po stronie panelu GSC?
     
  8. PiotrekZ

    PiotrekZ eCommerce Team Moderator forum

    Messages:
    149
    Likes Received:
    8
    @michalhockey odświeżyliśmy ręcznie Twoją mapę dla GSC, zweryfikuj proszę, czy wspomniane przez Ciebie błędy dalej występują.
     

Share This Page